Rit 8 – Eerste bergrit

Ik ben in slaap gevallen bij de eerste bergrit, kan je nagaan hoe groot de interesse nog is. Bij een saaie vlakke rit heb ik dat wel vaker, maar niet bij een bergrit. Die zijn altijd letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van een ronde voor mij. Of Jurgen Van den Broeck wel of niet meedoet maakt normaal geen verschil. Ik heb vandaag alleen de laatste 9,5 kilometer gezien. Er kwamen weer traantjes aan te pas, want ik zat me de hele tijd af te vragen waar Jurgen was geëindigd in deze rit als hij er nog bij was geweest. In de buurt van Valverde neem ik aan.

Uitslag etappe 8: Castres-Aix 3 Domaines (195 km)
1. Chris Froome (Groot-Brittannië/Sky) in 5u03m18s
2. Richie Porte (Australië/Sky) op 51s
3. Alejandro Valverde (Spanje/Movistar) op 1m08s
4. Bauke Mollema (Nederland/Belkin) op 1m10s
5. Laurens ten Dam (Nederland/Belkin) op 1m16s
6. Mikel Nieve (Spanje/Euskaltel Euskadi) op 1m34s
7. Roman Kreuziger (Tsjechië/Saxo Tinkoff) op 1m45s
8. Alberto Contador (Spanje/Saxo Tinkoff) z.t.
9. Nairo Quintana (Colombia/Movistar) z.t.
10. Igor Anton (Spanje/Euskaltel Euskadi) z.t.
11. Joaquim Rodriguez (Spanje/Katusha) op 2m06s
21. Andy Schleck (Luxemburg/Radioshack Leopard) op 3m34s
26. Cadel Evans (Australië/BMC) op 4m13s
56. Tejay van Garderen (Verenigde Staten/BMC) op 12m15s

Froome in het geel

Algemeen klassement na rit acht
1. Chris Froome (Groot-Brittannië/Sky) in 32u15m55s
2. Richie Porte (Australië/Sky) op 51s
3. Alejandro Valverde (Spanje/Movistar) op 1m25s
4. Bauke Mollema (Nederland/Belkin) op 1m44s
5. Laurens Ten Dam (Nederland/Belkin) op 1m50s
6. Roman Kreuziger (Tsjechië/Saxo Tinkoff) op 1m51s
7. Alberto Contador (Spanje/Saxo Tinkoff) z.t.
8. Nairo Quintana (Colombia/Movistar) op 2m02s
9. Joaquim Rodriguez (Spanje/Katusha) op 2m31s
10. Michael Rogers (Australië/Saxo Tinkoff) op 2m40s
21. Andy Schleck (Luxemburg/Radioshack Leopard) op 4m00s
23. Cadel Evans (Australië/BMC) op 4m36s
41. Wouter Poels (Nederland/Vacansoleil-DCM) op 9m45s
44. Tejay van Garderen (Verenigde-Staten/BMC) op 12m38s

Plaats een reactie