De goeie Niels Albert is terug

Niet dat hij ooit is weggeweest. Het kwam er alleen niet altijd uit. Gisteren in Hamme-Zogge was er eindelijk die eerste grote overwinning van het seizoen die bevestigt wat er al een poosje zat aan te komen. Daar kan ik als trouwe volger van het veldrijden alleen maar blij mee zijn.

niels-albert-hamme-zogge-2013

Geen ‘vijand’
Het liefst zie ik Sven Nys winnen, dat is een feit. Maar als er iemand beter is, dan gun ik hem die overwinning van harte. Als het een klasbak als Niels Albert is, is het hem zelfs nog ietsje meer gegund. Ik zou Niels ook als ‘de vijand’ kunnen beschouwen zoals sommige hevige supporters schijnen te doen, maar zo zit ik niet in elkaar.

In de tv kruipen
Het veldrijden kan er alleen maar wel bij varen als de grote tenoren op hun best zijn en elkaar ieder weekend het vuur aan de schenen leggen. Dan krijgen we thrillers te zien om duimen en vingers bij af te likken. Daarbij denk ik onder meer aan de strijd op het scherpst van de snee tussen en Nys en Albert in de laatste ronde  in Zonhoven. Dan zou ik bij manier van spreken in de tv kruipen omdat ik met mezelf geen blijf weet van de spanning. Heerlijk!

Vuurwerk
Als Klaas Vantornout, Kevin Pauwels, Lars Van der Haar, Tom Meeusen, Philipp Walsleben, Rob Peeters, Martin Bina, Bart Wellens, Bart Aernouts en Wietse Bosmans zich er ook nog mee gaan bemoeien, kan het alleen maar meer vuurwerk opleveren.  Nu nog hopen dat Bart Wellens snel van z’n rugproblemen verlost is en dat de enkel van Tom Meeusen het heel binnenkort weer goed doet, zodat ze opnieuw kunnen meestrijden. Ik duim ervoor!

Ik hoop dat we vanmiddag in Niel weer een spannende wedstrijd krijgen. May the best man win!

Geniet van de cross en supporter voor de goeie!
Nina

Plaats een reactie