Driedaagse De Panne-Koksijde 2015 – Start van de 2de rit

De eerstvolgende veldrit waar ik heen ga, wordt meteen ook de eerste zonder mama. Ik weet nu al dat het een harde noot wordt om te kraken. Het duurt nog wel even voor ik daaraan moet geloven. De eerste koers zonder mama heb ik er intussen opzitten. Dat is de start van de tweede rit van de Driedaagse De Panne-Koksijde in Zottegem geworden.

Het zat eigenlijk helemaal niet in de planning om er naartoe te gaan. De dag voordien had ik een tweet geretweet die me spontaan deed besluiten om de daad bij het woord te voegen.

Of ik ervan ging sprankelen betwijfel ik ten zeerste. Daarvoor is het verdriet om het verlies van mama nog te groot. Ik kreeg er in ieder geval wel een energieboost van.

Zottegem ligt op een goeie 20 minuten rijden van mijn deur en ik moest niet werken op woensdag 1 april, dus ik heb de gelegenheid om de start van een etappe in een rittenkoers mee te maken met beide handen gegrepen. De enige keer dat mama en ik dat eerder deden, was vorig jaar bij de vijfde rit van de Tour, de beruchte kasseienrit die startte in Ieper. Omdat we toen een mooi plekje vlakbij het startpodium hadden dat we niet kwijt wilden, was er geen gelegenheid om de teambussen te fotograferen. Dat heb ik in Zottegem ruimschoots goedgemaakt.

Ik had er bewust voor gekozen om niet al te vroeg te vertrekken, zodat ik niet moest wachten en mijn gedachten niet te vaak konden afdwalen naar het gemis van mama. Dat is me aardig gelukt, hoewel ze nooit helemaal uit mijn gedachten is.

Ik ben zo druk bezig geweest met foto’s knippen van de teambussen en -auto’s, dat ik een deel van de voorstelling van de renners gemist heb. Het heeft wel wat, om al die prachtig gekleurde bussen en auto’s te zien, in de wetenschap dat je grote wielerhelden erin vervoerd worden. En dan die onmiskenbare geur die bij het wielrennen hoort – de heerlijke geur van ingesmeerde rennersbenen. Daarvan gaat mijn koershart altijd en overal ietsje sneller slaan.

Geniet van de Ronde van Vlaanderen en supporter voor Jürgen Roelandts, Sep Vanmarcke en Greg Van Avermaet. In die volgorde. 😉

Nina

Deze slideshow vereist JavaScript.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Plaats een reactie