Vreugde en verdriet op het BK in Postel en Tervuren

De blogpost “BK 2015 – Voorpret”  is de stille getuige dat ik er niet ver naast zat met m’n droomscenario voor het BK met Jurgen Van den Broeck als Belgisch kampioen in het tijdrijden en Jürgen Roelandts in de wegrit. Toen de eerste helft werkelijkheid werd, wist ik me met m’n geluk geen blijf.

Voor deel twee was het aan Jürgen Roelandts om zijn ding te doen en hij deed alles wat in zijn macht lag.

Ik genoot met volle teugen van het hard labeur van Thomas De Gendt, Louis Vervaeke, Jasper De Buyst, Kenny Dehaes en niet in het minst Tosh Van der Sande in dienst van kopman Jürgen Roelandts.

Het zag er lang naar uit dat Jürgen de droom van een tweede Belgische titel zou waarmaken. De hele dag verliep alles naar wens. M’n kaken deden zeer van m’n alsmaar breder wordende glimlach richting tv.

Helaas viel op het laatste moment de droom in duigen. De tranen sprongen in m’n ogen bij het zien van de teleurstelling van Jürgen bij het overschrijden van de finish en ik zat erbij te vloeken dat het niet mooi meer was.

De ironie wilde dat hij precies een week later wel als eerste over de streep kwam in de GP Jean-Pierre Monseré, op dezelfde dag dat André Greipel won in de Tourrit naar Neeltje Jans. Het zal een schrale troost geweest zijn.

Hoe dan ook, de kop is eraf, zowel voor JVdB als voor JR. Ik ben ervan overtuigd dat die gemiste Belgische trui extra motivatie is voor Jürgen Roelandts om keihard te werken richting najaar. Net zoals ik er zeker van ben dat voor Jurgen VdB de Belgische driekleur in het tijdrijden extra motivatie is om ondanks het gemis van de Tour het beste van het najaar te maken. Veel succes, Jürgen en Jurgen! Als het aan mij ligt doen jullie er dit seizoen allebei nog een paar overwinningen bij. En niet van de minste, als je begrijpt wat ik bedoel. 😉

Geniet van de koers en supporter voor de goeie!
Nina

Plaats een reactie